Over ons

video
Wij zijn NOIR Stockholm

Wij zijn NOIR Stockholm

Tijdens de ontwikkeling van het merk Noir Stockholm waren we op zoek naar de perfecte combinatie van stijl en verzorging. 

We besloten om geen concessies te doen: niet aan de verzorgende eigenschappen van de producten en ook niet aan de functionaliteit. In ons werk zijn we hartstochtelijke perfectionisten. We streven er altijd naar om iets anders te doen, iets beters. Iets nieuws. We wilden die filosofie van compromisloze, professionele haarverzorging ook toepassen op de producten die we zelf gebruiken. Doordat we voor de eerste keer zelf producten konden ontwikkelen, kregen we de kans om echt origineel te zijn. Onze productontwikkelaars hebben meerdere keren aangegeven dat onze ideeën onuitvoerbaar waren, maar omdat we onszelf hadden beloofd niets te lanceren waar we niet compleet tevreden over zijn, hebben we het nooit opgegeven. We hebben vastgehouden aan onze visie. De ontwikkeling van sommige producten heeft jaren geduurd. Als klein merk heb je de vrijheid om alles op je eigen manier te doen.

Hans Nilsson

Hans Nilsson

Noir Stockholm is een lijn van compromisloze haarverzorgingsproducten, ontwikkeld door Hans Nilsson en Ellen Ericsson, de oprichters van de high-end salon Noir Stockholm. Hans Nilsson is een internationaal bekende editorial en celebrity haarstylist.

Zijn avantgardistische haarcreaties voor mode- en muziekshows worden vergeleken met ware kunstwerken.

Producten

De beste natuurlijke grondstoffen staan aan de basis van de producten van Noir Stockholm, hun werkzaamheid is te danken aan moderne state-of-the-art formules. Het resultaat is een exclusieve lijn van unieke, voedende, lichtgewicht shampoos, conditioners en treatments en ook van verzorgende, maar toch uitermate effectieve stylingproducten. De producten zijn ontwikkeld om met elkaar te combineren en zo een op maat gemaakte haarverzorgingsroutine te creëren.

Geuren

Hair is about motion and flow, texture and glow. Hair is about scent.

Er is niets sensueler en intiem dan de geur van heerlijk geurend haar. Voor de geur van de producten is gebruik gemaakt van premium quality parfums. Elk product heeft een eigen, uniek aura, behorend tot dezelfde familie van warme, sensuele geuraccenten. Delicaat wanneer deze alleen wordt gebruikt en in combinatie met de andere Noir Stockholm geuren wordt door de verschillende geurlagen een exclusief, persoonlijk geurboeket opgebouwd.   Door alleen de meest verfijnde geuren te gebruiken, zijn de producten voorzien van een krachtige, superieure kwaliteit. Een aanwezige maar zeker geen zware geur, die net dat discrete vleugje van warme en sensuele frisheid achterlaat. 

Verpakking

Het design van de producten van NOIR Stockholm is clean en minimalistisch, mede door   hun Scandinavische achtergrond. Dit maakt ze tot mooie, eigentijdse badkameraccessoires. Maar schoonheid is niet alles. De compromisloze visie houdt in dat functionaliteit en duurzaamheid hand in hand opereren. De NOIR Stockholm verpakking is daarom gemaakt van lichtgewicht, recyclebaar aluminium, van PET en van gecertificeerd milieuvriendelijk papier. Voor iedere boom die wij gebruiken tijdens het productieproces, planten we 3 bomen terug. De verpakkingen zijn lichtgewicht, waardoor er meer producten tegelijk kunnen worden verscheept, we minder verpakking en brandstof verbruiken. Daarnaast worden alle producten in Zweden ontwikkeld, gefabriceerd en gevuld zodat het import en export verkeer tot een minimum wordt beperkt. De verpakkingen zijn gebruiksvriendelijk; de vorm van de flessen ligt perfect in de hand, de spray werkt soepel en de deksels zijn makkelijk te openen.

Door producten bloot te stellen aan zuurstof breken de actieve ingrediënten sneller af. De tubes zijn gemaakt van aluminium waardoor zuurstof niet "geïnhaleerd" kan worden na het openen. Hierdoor blijven de actieve ingrediënten langer werkzaam en blijven de substanties langer bruikbaar. Een bijkomend positief effect is dat er geen lucht in de verpakking zit en lege ruimte wordt verscheept.

De producten zijn zeer geconcentreerd en bevatten een gereduceerde hoeveelheid H2O, waardoor deze langer bruikbaar én we opnieuw niet onnodig transporteren. Jij mag het water naar eigen voorkeur toevoegen.  

Elk product uit de NOIR Stockholm-lijn heeft een eigen verhaal, te lezen op de verpakking. Verhalen die vanaf nu gedeeld en geleefd kunnen worden, door hun inspirerende karakter.

getest

Uitgebreid getest en duurzaam

Alle producten zijn uitgebreid getest in de salon, op de set en op het podium. Wij testen niet op dieren. Daarnaast voelen wij ons enorm verantwoordelijk voor de voetprint die wij achterlaten op het milieu, daarom wordt elke stap tijdens het productieproces ten opzichte van het klimaat gecompenseerd; in het lab, tijdens het fabriceren en printen, het gebruik van de benodigde materialen en tijdens het telen van de ingrediënten. 

With love from

Creative director Hans Nilsson en manager Ellen Ericsson
Oprichters van NOIR Stockholm.